Pamatų tranšėjos kasimas


2012-07-06 penktadieni grįžau po 6sav. komandiruotės UK iš nuolat lyjančio ir apsiniaukusio Hario Poterio miestelio į tikrą Lietuvišką vasarą. Tą pačia diena nuvažiavau prie žaliųjų ežerų, bandžiau panardyti, bet ausis nežmoniškai skaudėjo po skrydžio, tai ištraukiau tik nutrūkusį tvisteri. Vakare atsigaivinau alučiu Gedimino pr. ir dar spėjau pašvęsti Mindaugines.

2012-07-09 pirmadienis prasideda savaitė atostogų. Bandau skambinti geodezininkui, kad pažymėtų namo kampus, sako šiandien niekaip…

2012-07-10 antradienis susitariau, kad vakare nužymės kampus. 19val. susitinkam, nuvažiuojam, 20min. darbo, 1h. diskusijų, kadangi bendradarbio klasiokas, 130Lt, atsisveikinam. Toliau žymim kur reikia kasti: kalam du kuolus 3m nuo būsimos duobės, kad nekliūtų ekskavatoriui, per tuos du kuolus kalam pagalį horizontaliai. Kiekvienam namo kampe po du tokius horizontalius kuolus ant kurių įgręžtas medvaržtis ir ištempta virvutė, ten kur kertasi virvutės reiškęs yra namo kampas.

GPS taip pat rodo aukštį, todėl galima pasitikslinti nužymėti, nulinę altitudę (grindų lygį) pagal projektą. Pažymėjus vieną aukštį toliau galima matuoti su vandens gulsčiuku kitus kampus. Va šitokį ir turim, Lenkiškas – nusiperki ir pasigaili, bet tai ką jau darysi, matuoja su kelių mm paklaida.

Vandens gulsčiukas

Vandens gulsčiukas

2012-07-11 trečiadienis užsiknisau su žymėjimu, todėl kėliausi gal 4 ryto ir važiavau baigti darbų, nes ekskavatorius užsakytas ir atvažiuoja nuo 8 ryto.

Tikslas – iškasti tranšėją pamatui ~1,15m gylio, paliekant 15cm nukasimui rankomis, viso 1,3m iki nejudinto gunto.

Procesas – ekskavatoriui pažymėjau tranšėjos kraštą ir jis pagal virvutę sau kasa. Tam kad ekskavatorininkas nenugrybautų, aš pasidariau L formos kartį ir įšokęs į duobę karts nuo karto pamatuoju aukštį su ta kartim nuo virvutės iki dugno ir kad dar liktu ~15cm. Viskas puikiausiai pavyko, nereikia jokio nivelyro, svarbu tik kuoliukus ir virvutes saugoti.

Pamato tranšėja

Ką tik iškasta pamato tranšėja, L kartis truputi matosi kitam gale 🙂

Pamatų tranšėja

Pamatų tranšėja

Pačiam gale taip atsibodo kasti, kad nusprendžiau iškasti tik ten kur bus klojiniai, palikdamas praėjimą ir kaip atramą klojiniui.

Pamatų tranšėja

Pamatų tranšėja beveik baigta

Klaida 1- vos neišprotėjau nuo kasimo. darbo buvo gerom 3 dienom nuo ryto iki vakaro. Ne kiek pavargau fiziškai, bet jau buvo be pradėjęs važiuoti stogas nuo tokio monotoniško darbo, atrodo kasi kasi ir vis nesibiaigia. Dar yra kitas būdas – nukasti giliau, o po to pripilti žvyro ir sutrombuoti reikiamam aukštyje, kita kartą taip ir daryčiau. Na bent jau gerai tai, kad per tas dienas numečiau gal 3kg lašinių! 😀

Klaida 2 – Nepaprašiau nukasti įėjimo, kitą dieną toje vietoje kur bus komunikacijos iškasiau įėjimą, sugaišau pora val ir žiauriai nusikaliau nes toje vietoje toks bjaurus žvyriukas buvo…

Klaida 3 – ekskavatoriaus kaušas buvo su 10cm dantimis. Tokiems darbams geriau tiktų kaušas be dantų (nors nežinau kaip su kitais gruntais, bet pas mane kaip per sviestą, visur žvyriukas ir smėliukas) tie dantys tik be reikalo sujudina gyliau esantį gruntą kurio neišsemia ir kurį reikia nukasti rankomis. Jau kai baigė darbus pastebėjau kad sunkvežimyje toks kaušas be dantų voliojosi ir dar platesnis, tai turbūt specialiai neužsidėjo, kad daugiau darbo turėtų, nes už valandas yra mokama…

Apie Mantas
Friendly, honest, smart.

One Response to Pamatų tranšėjos kasimas

  1. Marija says:

    Na va, sakai, geriau kasti gyliau (klaida 1). O mes taip ir padarem, paskui teko 2 savaitgalius trombavimui skirti, irgi nekazka. Zodziu ir taip, ir kitaip darbo papildomo atsiranda

    Patinka

Palik komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: